fredag 26. september 2014

Zona de peligrosa og andre situasjoner

For å ta det viktigste først. Jeg har ennå ikke hørt noe fra megleren om kontraktmøte på mandag. Håper virkelig det det går i boks for jeg vil gjerne bo så nært stranden. Men jeg fikk også vite at veldig mange små og mellomstore leiligheter er leid av Volvo Ocean Race funksjonærer. Så det vil være lettere å finne noe litt ut i oktober. Ingen panikk, med andre ord. Jeg er veldig i tvil om jeg vil leie scooter en uke til siden det viste seg at jeg var satt opp på feil timeplan. Jeg rekker siste buss til La Marina likevel. Lurer på om jeg heller skal finne et pensjonat i Alicante, det er omtrent like dyrt som scooterleien og scooterene deres er ikke gode. Den første hadde ingen helt funksjonelle instrumenter og den andre dør på tomgang.... Kjempegøy i lyskryssene, med andre ord! Kurset humper og går. I går følte jeg meg på dypt vann og lurte på hva jeg gjorde der i det hele tatt. Vi har vært innom preposisjonene og det er... De tyske er bare barnemat i forhold. Jeg var ganske nedfor etter timen og i dag dro jeg på stranden for å svømme hodet klart. På vei ut på moloen traff jeg en trivelig eldre spanjol som hadde tid til å snakke rolig og jeg skjønte ganske mye av det han sa og OMVENDT! Jeg burde ha spurt ham om hva skiltet med "ZONA de PELIGROSA" betydde. Da jeg kom opp fra vannet var badevakten der sammen med min nye venn og begge gestikulerte heftig. De pekte på det gule flagget og på skiltet jeg ikke hadde sett før i dag. "Zona de peligrosa" betyr altså "faresone" og det tydeligvis forbudt å bade fra moloen når det blåser så mye at de heiser det gule flagget... Det var en god påminnelse om hvor lurt det er å kunne språket i det landet en er i. Med fornyet motivasjon dro jeg opp til skolen og fulgte godt med i timenene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar