onsdag 24. september 2014

Studentmigling og litt mer

Klassen min Skolen holdt studenttreff hvor en skrev seg opp på liste utfra hvilket språk man vil øve på. Jeg ble satt sammen med en spanjol som trengte å øve på engelsken. Han snakket engelsk til meg og så skulle jeg liksom svare på spansk. Han kunne mye mer engelsk enn jeg kan spansk. Men vi ble enige om å treffes i morgen og øve mer. Håper vi kan få til noe fast for jeg fikk virkelig brynet meg. Kurset går bra, men jeg lurer på om jeg sov i timene i vår for jammen går vi gjennom mye jeg ikke kan. Hvis noen syntes de tyske preposisjonene var vriene så er det ingenting sammenlignet med de spanske som er små setninger. All undervisningen går på spansk så jeg er nesten svimmel når dagen er over. Jeg blir ganske frustert når jeg pugger verb og likevel bommer på bøyningen i praksis... Øvelse gjør mester og i mellomtiden får sparrepartneren min trimmet lattermusklene. Jeg har fått ny leilighet rett ved stranden og overtar den på mandag så da har jeg ledig sted for to med bil i høstferien... Leiligheten er ikke ganske liten, men langt fra så overfylt som der jeg bor nå. Det litt enkle løsninger på kjøkkenet, som mikro og kun to kokeplater. Men jeg får ordentlig kjøleskap med fryser på toppen. Så da slipper jeg at vannet mitt nekter å fryse i fryseren mens maten i kjøleskapet blir knallhard.

2 kommentarer:

  1. Så bra at ny leilighet er i boks! Høres deilig ut å bo nærme stranden! Lykke til med spanske verb - kjenner at jeg begynner å svette allerede og tror jeg utsetter mine planer om å lære spansk bittelitt til :-)

    SvarSlett
  2. Og det er ikke engang det vanskeligste... Jeg er paa dypt vann her.

    SvarSlett