fredag 19. september 2014

Det en ikke har i hodet må en ha bena.

I morgen må jeg sjekke ut innen 12 og kan ikke hente nøkkel til leiligheten før 16. Siden ingen av resepsjonistene snakker engelsk var jeg skeptisk til kommunikasjon om bagasje. 
Så dagens første ekspedisjon gikk til bussterminalen. Der prøvde jeg å finne ut av buss mellom Alicante og San Fulgencio, men luken var stengt. Så jeg sjekket bagasjeoppbevaringen og kom frem til at boksene uansett var for små.
Mens jeg gikk kom jeg på at jeg ikke har hørt noe fra kursstedet om oppmøtetidspunkt eller nivå. Så jeg fikk det for meg at jeg var blitt lurt og bestemte meg for å sjekke adressen. Jeg trasket tilbake til hotellet og PCen, mens jeg lette etter adressen på nett kom jeg på at jeg burde sett på boksene på togstasjonen like ved bussterminalen. Jeg fant  skolen på kartet på hjemmesiden, men ingen adresse. Jeg tok bena fatt igjen og gikk tilbake mot bussterminalen og litt opp i byen. For å få tilgang til oppbevaringsområdet måtte jeg gjennom en SIKKERHETSKONTROLL. Det gjaldt bare sekken min altså. Boksene der var romslige så jeg anså problemet som løst.
Deretter lette jeg meg frem til skolen. Den lå der den skulle og jeg var satt opp på kurs, som dere kan lese om i forrige innlegg.
All gåingen hadde gjort meg varm så jeg fortsatte mot stranden. Den ligger virkelig noen minutters gange fra skolen. Gjett om jeg kommer til å bruke den mye!
Det blåste litt og jeg la meg på ryggen og lot bølgene vugge meg. Men jeg drev rundt slo det meg: Fiskestangen går selvfølgelig ikke inn i noen oppbevaringsboks! Ikke med det stangrøret jeg har! Det er faktisk lengre enn meg...
Jeg  funderte en del på det og det fristet lite å vandre rundt som en ufrivillig slapstick komiker. Men altså, hvis jeg er så god i spansk som Proyector Español mener så... Tilbake på hotellet kastet jeg meg uti det og joda, resepsjonisten skjønte hva jeg mente og viste meg et slags bøttekott bak disken som jeg antar jeg kan sette pikkpakkeriet mitt i imorgen....
Jeg fikk i det minste trimmet og funnet ut av veien mellom skolen bussterminalen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar