mandag 22. september 2014

Første kursdag og ting begynner å gå seg til

 Dagen begynte med en tørr brødskive. Mitt andre forsøk på å kjøpe brød var heller ikke vellykket. Tror jeg bør skaffe brødrister...
Jeg var tidlig ute til bussen, men det var ingen vits. Bussen kom 25 min for sent og tapte ytterlig 5 min på kjøreturen. Så mye for god tid til å gjennom byen. Jeg jogget opp bakkene til skolen og rakk det. Mange av elevene var sent ute så læreren småpratet med oss. Jeg skjønte ingenting av hva hun snakket med de andre om og prøvde å formidle at jeg var usikker på om jeg var satt opp på riktig nivå. Hun måtte bruke en av de andre elevene som tolk for å forstå problemet.Men jeg ble flyttet til A1+2. Det kurset begynner ikke før 15.00 og varer til 20.00 Det må være LANGE friminutt her.... Siste buss går 19.10. Så dilemmaet om scooterleie er løst! Jeg må få tak i en brukt snøggast råd!

Nok en dag til å bli kjent med Alicante by. Jeg gikk mot scooterutleien og på veien passerte jeg et boligmeglerfirma så jeg gikk innom. Han hadde en studioleilighet for 350 i mnd. som er ledig fra helgen! jeg skal se på den i morgen og hvis jeg slår til har jeg et mye bedre utgangspunkt for å se Costa Blanca! Så får det heller være at jeg taper pengene jeg satte på den andre leiligheten. 
Jeg har funnet en kafe rett ved skolen hvor jeg får 2 retter, dessert og drikke for 8,50 så nå vetjeg i det minste ett sted jeg kan spise uten at lommeboken ynker seg.
Scooteren på 125 cc er skummelt raskt og mens jeg testet den begynte det å regne. Det ble såpeglatt så jeg dro tilbake til skolen.
Selvomjeg bare har vært her en knapp uke satte selv jeg pris på litt regn. Det var deilig å bli litt avkjølt.
I timene begynte vi fra bunn, men jeg kjente at det var godt med en gjennomgang.  Tempoet i undervisningen var betraktlig høyere enn på Folkeunversitet så jeg tror vi rekker mye på de to ukene jeg går her. Jeg gleder med til å rapportere om kurset, så bare følg meg.

3 kommentarer:

  1. Hehe du er herlig! Jammen en del man må finne ut av skjønner jeg! Men det blir bra til slutt!

    SvarSlett
  2. Gøy å følge deg, du skriver godt!

    SvarSlett
  3. Det er ikke bare, bare, Bernt dette her. Men jeg finner nok ut av det.

    SvarSlett