tirsdag 23. september 2014

The rain in Spain stays mainly on the plain og andre kurositeter

Når det regner på de spanske slettene høljer det ned. Jeg lå med åpen terassedør og hørte på uværet. Innemellom virket det som om noen helte vannbaljer på taket. Det var umulig å avgjøre hvilket tordenbrak som "tilhørte" hvilket lyn, så det med å telle seg frem til avstanden utgikk.Det ble den første natten jeg ikke trengte air condition. Fra så mørkt til sånn når det lyner Andre morsomheter: Supermarked som ikke selger sigaretter. (Ikke hiv dere på for å fortelle at det er bra for meg) Rundkjøringer med trafikklys Teksting på scooter, det var ikke meg! Jeg kjører 125 cc scooter, dessverre sluker den bensin. Jeg har vært tolk på restaurant, spansken min er bokstavlig talt matnyttig... Førsteetasjene her er definitivt innbruddsikre, men hva med rømmingsveier når det er gitter foran alle vinduer og over terassen?

1 kommentar: