fredag 3. oktober 2014

Midlertidig tilbake i La Marina

Nå sitter jeg på dem gamle stamkafeen min og treffer hyggelige mennesker som jeg kan snakke med. Det er litt trist å flytte fra denne gjengen. Flyttemannen kan ikke flytte for meg i morgen, men en engelsk dykkeintruktør stiller opp i stedet. Så får jeg bare håpe at mannen fra Novasol kommer til avtalt tid. Det har vært mye den siste uken og jeg har, til tider hatt lyst til å reise hjem. Huseieren har etterlatt seg diverse "gaver" 4 mannedusjsåper, ca 20 glass, diverse nesten tomme flasker flasker med oljer og dressinger, en samling "antikke" spritflasker og en svett, småmuggen skinkeknoke... Men det er ikke like frustrende som at det ikke er lås på postkassen eller at vaskemaskinen ikke sentrifugerer skikkelig. Jeg måtte vri opp klærne for hånd og så var det bare å moppe gulvet gjentatte ganger hele kvelden. Men utsikten er fantastisk og i ettermiddag satt jeg og nøt synet av Volvo Ocean Race båtene. Jeg har truffet naboene mine, som har reservenøkkelen min. De virker hyggelige. Hun snakker ikke engelsk, men ved hjelp av google translate fikk vi til en slags samtale selvom hun avsluttet med: "Aprendes español rapido, por favor..." De siste dagene på kurset fikk hodet mitt til å syde. Vi raste gjennom uregelmessige verb, adjektiv, adverb, klokke og... Jeg husker ikke alt. Men jeg har bestemt meg for å ikke overfokusere på å få til gramatikken, Jeg får bare hive meg i det og bruke de ordene jeg kan komme på. Jeg får faktisk sagt en del, men jeg skjønner ikke bæret av hva de svarer. Jeg får håpe underbevisstheten bearbeider all spansken så det berømte klikket snart kommer... Neste uke skal jeg prøve å være litt turist i Alicante. Så da håper jeg at jeg får lagt ut noen flotte bilder.

2 kommentarer:

  1. Interessant å lese! Ha en god helg! Lykke til! Hilsen mamma

    SvarSlett
  2. Tusen takk! God helg til deg også!

    SvarSlett