fredag 10. oktober 2014

Dagene går

I går var en sånn dag hvor jeg sparket meg selv bak fordi kameraet lå igjen hjemme. Jeg skulle på stranden og tok en svipptur innom byen. Det viste seg å være byfest for Alicante den dagen. Jeg fikk plass på første rad under en morsom parade med dansere i tradisjonelle klær. På slutten kom en prinssesse på en gedigen hestestatue som ble forfulgt av en drage. 6 damer med fakler danset foran dragen for å illustrere ildpusten. Det var skikkelig surt at jeg ikke hadde med meg kameraet! Beklager! I dag bestemte jeg meg for å ta en titt på Volvo Ocean Race sirkuset. Jeg var der før dørene åpnet og kom i snakk med en jente. Hun er på ferie fra Zaragoza og er også alene i byen. Så vi var sammen mye av dagen og jeg fikk kjørt meg i spansk. Men hun tar skikkelig hensyn og snakker sakte og tydelig så jeg har mulighet til å forstå henne. Jeg fikk mobilnummeret hennes så vi kan treffes i morgen. En strek i regningen er at det nesten er umulig å finne bøker på engelsk. Jeg tok til og med trikken til en annen by med mange engelske fastboende for å finne mer lesestoff. Nå jeg tør nesten ikke lese den siste boken min. Den fungerer som en kriseløsning hvis dagene skulle bli uoverkommelig lange. For de er lange. Jeg har ingen tanker om at jeg burde bli. Jeg nyter for såvidt å være turist, men jeg gleder meg til jeg skal hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar