tirsdag 14. oktober 2014

Siste kveld i Spania

Nå er det spanske eventyret snart over. Om et døgn sitter jeg på flyet hjem.Jeg føler ingen vemodighet over at det er slutt. Jeg gleder meg til å komme hjem igjen. De siste dagene har ikke akkurat gått unna, men jeg fant en butikk som selger engelske bøker og det hjalp. Det var scootergutten som tipset meg om bokhandleren. Han har på mange måter vært min egen Alicanteguide. I dag stakk jeg innom ham for å si ha det, men han har sluttet... Varmen har avtatt, på morgenen og om kvelden er det nesten kjølig. Og så har MYGGEN kommet! Jeg klør som en gal. Psoreasisen er nesten borte, men hva hjelper det når jeg blir overfalt av blodugere? Jeg traff ikke Montse fra Zaragoza flere ganger. Et av problemene er at jeg ikke er god nok i spansk til å gjøre avtaler over telefon. Likegvel er jeg er ikke ferdig med Alicante, jeg drar nok tilbake og tar flere spanskkurs. Men jeg kommer ikke til å bosette meg her. Jeg har fått bekreftet at jeg ikke er skapt for langvarige opphold i varmen!

2 kommentarer: